fredag 10 december 2010

Den där jäkla tummen...

Dagens "att göra" är följande: Besöka min före detta jobbarkompis (numera min ledsagare) Marie. ÄNTLIGEN säger jag. Detta besöket skulle ha gjorts för minst ett halvår sedan men tummen har suttit hårt och ända upp i tolvfingertarmen...

Första gången jag skulle åka dit så ballade min fot ur, hade jävel-ont och var tvungen att åka till doktorn istället... Andra besöket ballade Maries mage ur, hon fick maginfluensa... Så nu bara ska det ske!

Anledningen att jag så gärna vill åka dit är att de har ett nytt hus jag gärna vill titta på plus att Marie har köpt en liten hund (som säkert har växt och numera inte alls är liten längre...)!

Så nu blir det duschen och upp-piffning innan färdtjänsten kommer och hämtar mig! (Hoppas att det INTE är sur-gubben...)...

6 kommentarer:

Mina dagar sa...

Först vill jag tacka dig så jättemycket för att du kommenterade om för mig ett jobbigt ämne på min blogg!!!!! Även om jag kan förstå att det finns fler som känner så här så är det skönt att få det i skrift!! Säkert många andra som också känner så!!Tack igen!!
Hoppas att du nu kommer iväg till Mari idag och att ni får en mysig träff.
Jag håller tummarna för att sur-gubben är sjuk eller nått;)
Ha nu en kanon fin helg!!
Kramar Eva

Anonym sa...

Hoppas du får en mysig dag med besöket som äntligen blir av.

Anonym sa...

Hej! Ja man ska inte planera någonting i förväg.
Skulla ha haft mina Barnbarn hos mig igår. Men strax innan de ska åka så spyr den ena killen som bara den. Så det blev inget Mormorsbesök. Så det är bäst att inte planera något alls. Här skiner solen idag.
Hoppas att Du kommer iväg den här gången utan en massa strul.
Kram
Margit(maxelonia)

Anonym sa...

Hoppas det gick vägen denna gång! För kika på ett nytt hem och en ny hund, bara roligt!! Det är ett j-a skit när en sjukdom sätter käppar i hjulen för en... och vissa friska tror att det är roligt att vara hemma och slippa jobba... jisses, vad vi sjuklingar får tåla mycket.
Hulda

Monica sa...

Hoppas att det blev en lyckad dag! Kram

Shamrock sa...

Hoppas att allt gick bra och att ni hade kanonkul