måndag 15 november 2010

Vad gör mina grannar?

Brevid mig finns en lägenhet som migrationsverkat hyr ut. Just nu bor en familj från Albanien, en mamma, en pappa och två barn. Nu undrar jag detta: vad gör dom där inne egentligen? Det låter som om de kastar in möbler i väggen ungefär...

  • Älskar de så kraftfullt med varandra?
  • Städar de ordentligt, mannen lyfter upp möblerna, när kvinnan har städat under så släpper han soffan med ett brak?
  • Är de arga och sparkar i väggarna?
Jag vill inte ringa på och fråga heller... Jag är ju typisk svensk nämligen...

4 kommentarer:

Fru Gårman sa...

De kanske tränar inför Världens starkaste man?

bakom berget sa...

Lyssna i brevlådan...Ring på och låtsas att du säljer jultidningar....titta i fönstret, när det är mörkt ute.....Gå in och säg att du ska...ja inte vet jag..Ha ha ha ha....
Jaa, man kan undra vad folk har för sig?
Hoppas att du får en bra måndag! KRAM.

Lejonkvinnan sa...

Du får fråga om du får låna en kopp socker? Svenskt och bra ;)

Anonym sa...

Gå helt enkelt och ring på och undra vad de håller på med. Hjälper inte det så kontakta styrelsen i bostadsföreningen. Och framförallt ta dit polisen när det är som stökigast. Du ska inte tollerera att de väsnas en massa. De måste få varningar och inte tro att det går att bete sig hur som helst.
Kram Kram
Margit(maxelonia)