torsdag 25 november 2010

Jag smälter (som snö inomhus...)

Idag var det inte bara kallt som attan, det hade snöat hela natten plus att det blåste så det yrde snö in under kläderna... Med andra ord en riktig jävel-dag då man egentligen ska atanna inomhus, vilket jag oxå hade gjort om jag inte hade hunden att tänka på...

Så trots massor av kläder så frös jag plus att det blåste in snö på ansiktet hela tiden. Ytterst obekvämt! Dock är jag väldigt tacksam för att jag är handikappad i dessa tider, jag slipper ju faktiskt att skotta!

När jag kom in så var jag iskall om hela kroppen. Kaffe sattes på och vetekudden värmdes. När jag startade datorn och kollade på mina mejl så blev jag genast varm av att jag hade fått mejl från Monica, Buddhas uppfödare. Hon hade skickat massor med kort på den lille älsklingen! Här är några (jag har förstorat dom därför är de lite gryniga...)



Jag längtar väldigt mycket efter denna lille krabat nu... Skönt att tiden faktiskt går så himla fort!

13 kommentarer:

Pinglan sa...

Oj, vad färg han har fått i ansiktet och på benen! Sötis!

Unknown sa...

Åh, herregud så söt han är och vilka fina färger han har!

Anta sa...

Herre jösses vilken sötnos förstår att du längtar. Hörde av sonen att ni har fått vinter ni oxå men erkänn att det är vacket med snö, men jag håller med att man ska helst njuta av den innefrån. Ha det så bra akta halkan. Kramisar

Monica sa...

Ja nu gäller det att hålla i hatten....här är det också vitt, vitt och sen yr snön runt, runt runt. Förstår din längtan efter denna sööööta ulltuss...oj,oj...det måste väl bli väldigt roligt när hon kommer hem till er.
Varm kram.

Snäckskalsdalen. sa...

Du milde så söt han är, vilka ögon!
Kram

messan sa...

Nämen gud vilken söt kattunge! Den vill jag krama och pussa och bara mysa med.

Vi har också fått snö i massor. Man undrar ju liksom vart allt kommer ifrån....finns det så mycket uppe i himmelen??
Ha det bra!
Kram

Anonym sa...

Hej Renée! I går snöade det här till tusen och blåste så det gick inte att öppna ett fönster i hela lägenheten. Balkonginglasningen var igensnöad. Idag är det bättre väder . Har lyckats fått upp lite fönster så jag fått in en gnutta luft. C:a drygt 4 minusgrader. Klockan var inte mer än 5.30 i morse när fastighetsskötaren och vår andra allt i allo var ute och körde upp vägarna på gården i vår förening plus parkeringen.
Men Du vad söt Kattungen är. Lyckliga Du som får rå om honom. Många värmande kramar till Dig från Mig.
Margit(maxelonia)

Sunna sa...

Han är så ljuvligt söt, du kommer verkligen gilla att ha katt tror jag, för min del kan jag inte vara utan, har tre st nu

Angelica sa...

Hej sötis! Ååååh jag förstår att du längtar - han är så, så söt!!! Hinner du få hem honom innan jul? Det är ju den finaste julklapp man kan få!

Vilket väder som drabbat Sverige... Jag hade älskat det! Men jag har ju inte sett någon snö på väldigt länge. Men så klart det är mycket värre för dig och vissa dagar vill man ju inte gå utanför dörren. Men vovsingen vill ju gå ut :D Du får mysa dubbelt när du är inne efter köldattacken!

Ha en härlig dag, sötaste du!

Kraaaaaaaaaaaaaam från ett ganska så kallt Mallorca!

Lisa lagom sa...

När flyttar han hem till er? Jag förstår att ni längtar. Han är ju alldeles underbar! Synd bara att de är små så kort tid. Ozzy har snart vuxit ur knät på mig. Och han som är en riktig knähund. Vill gärna ligga i knät och gosa!

bakom berget sa...

Jag förstår att du längtar. Han är ju så himlans söt den lilla ulltotten. Katt ungar är nog bland det sötaste som finns, tror jag. När får ni ta hem den lilla missen?
Ha en fin kväll nu och hoppas att det har slutat blåsa även hos dig.
Varm kram från Åsa.

Kicki & Jörgen sa...

Han är superduper söt, förstår att du längtar.,

Anonym sa...

Kattungar är förbaskat söta.