lördag 20 november 2010

En riktig SKIT-dag...

Ibland händer det saker inombords som man inte kan styra över... Ett exempel är att om man äter en massa morfin-preparat så stannar magen upp. Den blir alldeles sten-död, inga tarmrörelser här inte!

Idag var en sådan dag då kroppen inte orkar hålla kvar all skit utan släpper ut det med buller och brak! När detta händer så blir jag så jäkla sjuk... Börjar svettas, får huvudvärk,  får fullkomlig kramp i hela (ni-vet-var) innanmätet plus att jag får sådan nervsmärta när de små korvarna rör sig inne i tarmen... Trycker väl mot ryggraden eller nåt, vad vet jag, iallafall så känns det så...

Jag har alltså suttit genomsvett på toaletten och bett till de högre makterna om att jag ska få slippa att ha sådana här skit-dagar... Till slut är man färdig... Känslan av att ha skitit ut ett helt radhus sitter i ett tag och kramperna släpper inte direkt...

Efter ett tag så mår jag bättre och känner mig lättare än på länge! Har ni där ute också skit-problem?

15 kommentarer:

Lejonkvinnan sa...

Japp, här är en till med skitproblem. Fast jag äter inte morfinpreparat, men ena dagen är det sprutlackering och andra dagen ingenting, där emellan har vi harlortar och kräm. Underbart ;)

Så din beskrivning känns igen, men känslan, när det är tömt...mumma ;)

Kram

Anonym sa...

Jag önskar Dig styrka! Hoppas att du mår bättre nu.Vinterkräksjuka är på gång. Tack och lov har jag inte haft problem med magen eller tarmarna sen jag började med Herbalife faktiskt. Ha en skön helg. Kram

Agneta sa...

Jag har också en sådan mage. Ibland när den strejkat ett tag så händer samma för mig, tömning big time. Och det är så jäkla jobbigt, man blir verkligen dålig.
Som tur är funkar min mage bättre när jag dricker aloe vera varje morgon och äter linför och annat fiberrikt. Men fy för dumma magar alltså...

S sa...

Nä, inga skitproblem. Men jag vet vad magkramper vill säga och jag tycker synd om dig. Hoppas du mår bättre nu!

Shamrock sa...

Morfin kan stoppa till det ordentligt...

Monica sa...

Nej, några skitproblem har jag inte!
Önskar Dig en bra helg.

Anonym sa...

Jag är tvungen att äta preparat så att jag håller magen i trim. Men det händer allt som oftast att jag glömmer detta preparat och då blir jag knallhård. Så sätter man igång och kurerar sig och då blir det åt andra hållet istället. Så jag känner igen en del av det Du skriver. Inget vidare alls. Det där med kramper är jättejobbigt.
Hoppas Du får en bra Helg trots allt
Kram
Margit(maxelonia)

Fru Venus sa...

Ett radhus!? *fniss* Sorry :o) Jag har inga som helst problem så länge jag äter en skiva surbröd varje dag! Kramar i massor till dig!

Anette sa...

Fråga mej! Men jag har fått tips om ett preparat som heter MOVICOL. Vad jag förstår är det det bästa man kan ta Har du prövat det, annars kan du få lite av mej? Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ..................;)

Linn sa...

OM jag har! jag har däremot tvärtom, inte roligt! skönt att det "lättade" sen iaf!

Tant Grön sa...

Blä. Stackars dig. Man vill ju att så mycket som möjligt ska fungera med kroppen.

miaring sa...

En god avföring är den bästa huvudkudden, hihi...kram Mia

En häxa på Vift sa...

nope, bara vid allvarliga migrän-attacker kan jag få problem med det inre systemet men det händer inte så ofta numera tack och lov, då jag blivit bättre på att ta migrän-medicinen i tid så jag hinner stoppa anfallet innan anfallet stoppar upp systemet.
Men usch, det lät definitivt inte roligt det där inte, hoppas du får må bra ett tag nu då.
Kram

Anonym sa...

Ojojoj, känner igen lite, typ kronisk förstoppning!Ajajajaj!!
Hulda

Malla sa...

Ajaja :( hoppas det känns bättre idag