onsdag 10 november 2010

Att "hoppa" över snövallar...

Kan jag det tror ni? Hoppa alltså? Svaret är absolut NEJ men dock måste våran vaktmästare tro att vi alla kan hoppa över vallarna för varför ta bort dom? Jag kan alltså snart inte gå längre för jag har sådan värk i benen, det bor flera i huset som är handikappade och två av oss har färdtjänst. Borde man inte fatta som vaktmästare att det är viktigt att inte "glömma" skottningen här då?

Ibland undrar jag vad de tänker med... De hade ju tagit precis utanför och lämnat en stor vall, varför inte göra det ordentligt? Nu fick jag skrika på en av dom tvärt över gatan (de har nämligen hela samhället att skotta) så han fick åka tillbaka och göra det ordentligt... Ibland känner man sig som en tjat-kärring men livet ser lite annorlunda ut när man är handikappad. Är man helt rörlig så tänker man inte så. En vall kan ju göra att jag inte kan gå med hunden alls... Än så länge fungerar benen men snart går det inte mer...

Idag snöar det inte längre, tack och lov! Ute är det faktiskt himla skönt och i backen utanför åker ungarna pulka för glatta livet. Själv ska jag nog sticka en sväng i soffan framför något trevligt djurprogram. Jag måste ladda inför stick-caféet ikväll!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter mysigt med stick-café. Det där med skottning, jag vet, jag får jaga min vaktmästare också. Jag kan absolut inte plumsa i snö och ojämnheter...jag fick göra det i morse på väg till bilen. Jag kom inte så långt utan jag fick ringa in till sonen som inte hade hunnit iväg till skolan, han fick komma med krycka annars hade jag inte tagit mig vidare till bilen. Nu ligger jag här i soffan med ett ben som är svullet och inte går att stödja på. Kan varken gå ut med hund eller annat...shitt pommfritt.

Madlar sa...

Nej, tyvärr finns det väldigt liten förståelse för rörelshindrade när det gäller sandning o snöröjning. Förra vintern var den hemskaste i rulledotterns snart 17åriga liv. Hon o hennes assistenter höll på att slita ihjäl sig.

Anonym sa...

Ja du, att det ändå måste upprepas varje år och vi som verkade så bra förberedda med resurser till pluggning blev igen tagna på sängen. Ha en skön onsdagskväll. Kram

Anonym sa...

Jag vill också gå på stick cafée men vet inte var det finns något. Men å andra sidan så skulle det nog inte fungera för mig med att se stickningen p.gr.av att min syn inte är som den ska.
Här var fastighetsskötaren plus en annan kille som hjälper till med ett och annat ute och plogade i går kväll. De är jätteduktiga på att hålla efter snön så fort den kommer ner.
Ha en bra kväll och många kramar till Dig.
Margit(maxelonia)

En häxa på Vift sa...

Vilket slarv. Ska man göra nåt är det väl lika bra att göra det ordentligt. Inte tycker jag du ska känna dig tjatig som påpekar det uppenbara heller, de har betalt för att skotta och då ska de göra sitt jobb, faktiskt.

Lisa lagom sa...

Vinter med ett vitt snötäcke är så vackert, men som sagt, det finns ju en baksida! Och det är irriterande när folk som har betalt för att utföra ett jobb inte gör det som är tänkt. Jag vet inte hur många gånger jag har varit i kontakt med kommunen om snöröjningen av gatan mot skolan. Den plogas sist och alla ungar går mitt i vägen för där har bilarna packat ihop snön och det är enklast att gå där. Livsfarligt! Vi har eget hus så vi får vara vår egen vaktmästare. Hade tänkt gå ut och skotta i går kväll, men en massa älgkött som skulle malas till färs kom i mellan! Planerar att ta med vovven ut och ta itu med snön nu på fm. Hur kul som helst med snö tycker han. Kanske hinner vi ta våra grannars snö också. De är äldre och vi hjälper dem. Sonen är förste gräsklippare och fixare! Ha en bra dag!

bokhyllan sa...

Dumma snövallar! Bort!
Stickckcafé låter mysigt.
Kram.