lördag 26 juni 2010

En dag då de flesta är trötta...

Även jag... Jag är så jäkla trött idag så jag tror jag ska lägga mig sen och sova på soffan när jag har skrivit detta!


Här har ni "min" midsommarstång! Vi firade midsommar i Norra Solberga bygdegård, jag och Anna-Britt gick dit och hade trevligt. Vi pratade med en massa folk, vi fikade med hembakta bullar och kakor och sen köpte vi ett gäng med lotter.

Först vann jag högsta vinsten på chokladhjulet:


Sen vann jag ett förkläde, lite ironiskt eftersom jag inte ens gillar att laga mat...


Någon som gör väldigt god mat är Anna-Britt. Hon fixade till dessa enormt goda sillmackor. Dessa är spetsade med en curry-blandning med äppelbitar... Mumma vad gott! Vi satt hemma hos en kompis och åt och drack! Jag tog ett halvt glas vin sen var jag nöjd...


Efter sillmackan hade vi en varmrätt bestående av världens godaste potatisgratäng med massor av vitlök och till det rostbiff.


Efter detta åt vi jordgubbstårta. Sen var jag så mätt så jag kunde ha rullat hem utan rullstol!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses så mycket gott folk trattat i sig denna midsommar. Undrar om det känns värre för att vi liksom inte hunnit utan bara målat och målat.

tankar från mitt fönster sa...

Hej igen!
Vilken skön midsommar du har haft! Majstången var jättefin. Jag blev hungrig att se all den goda maten också. Jag ska följa ditt exempel och gå och vila mig. Jag är trött efter att ha skrivit inlägg idag och kanske också efter gårdagen då jag gick omkring mycket och hade ont både här och där då jag kom hem.
Men det var det värt. Så idag är en "mellandag" och det är skönt att smälta alla intryck.
Ha en skön forsättning på helgen!
kramar