lördag 29 maj 2010

Knut knöt en knut...

Om nu Knut knöt knuten så var han banne mig inte bra på att knyta knutar! Hängde ni med? Garnet som jag stickar med, drops Delight, har knutar på sina ställen. jag stickar på som vanligt, alltså skiter jag i knutarna.

Pratade med Anette i telefonen och vad får jag se, knuten har GÅTT UPP!


Fan och hans moster säger jag bara... Jag är ju skapad så att mina fingrar är allergisk mot sådant där pilligt göromål... Ja, det var ju bara att sätta sig och ha tungan rätt i mun och försöka få allt tillbaka på stickan igen efter att ha dragit upp åtskilliga varv... Tur att jag inte hade kommit så himmelens långt för då hade jag nog börjat gråta!

Sen ska man ju komma på vilket varv man hamnade på... Helt plötsligt har jag tre maskor för mycket, hur jag nu har kunnat få det? Skit samma, man ska ju öka maskor hela tiden och jag tror ingen ser om det felar lite nånstans...

Hur gör ni när ni har knutar på garnet?

2 kommentarer:

Jenny sa...

Knyter ett par extra för säkerhets skull!!

Usch, vilken osis när DU redan kommit så pass långt....
Man blir ju nästan lite "sticksugen" när man ser dom härliga färgerna...(:
Har ju en del garn liggande och kanske skulle man ta och sätta lite fart på stickorna!?

Tack för alla Dina fina kommentarer förresten inne hos mej!!
Jag har varit slarvig med att gå runt hos alla andra, men jag hoppas att jag får chans att göra "bot och bättring"...(:

Ha nu en skön lördagkväll och glöm inte knyta en knut extra på garntåtarna!

Kram, Jenny

Sjömans-Elin sa...

Jag slutar sticka ca 5 cm innan knuten och håller sedan garnet sträckt med pek- eller långfinger så det blir två 5 cm-snuttar och fortsätter sticka. Sedan klipper jag av knuten och fäster trådarna som vanligt. Hängde du med?

Förresten, är det fasligt många knutar på nystanet hade jag reklamerat det. En är okej, två nja, fler - absolut inte godkänt. Särskilt inte om det händer på flera nystan på raken. En bra konsument gnäller när det är fel :)