fredag 28 maj 2010

Jag kunde inte hejda mig...

Jag hittade en present till pappa. Han älskar att pyssla med bilen så det blev ett kit med avfettning och diverse andra sprayer för att rengöra bilen med...


Jagf "råkade" oxå gå in i garnaffären (Jag blev dragen i håret ända dit, jag looovar!!!) för att "bara" titta... Naturligtvis tvingade expediten mig att köpa detta ljuvliga bomullsgarn som jag ska göra en sjal till mig själv av.


Detta tvingade hon oxå på mig..Det ska bli en sjal till Emmy hade jag tänkt.



Jag skulle ju "bara" titta... Sen var jag ju tvungena att köpa en rundsticka till detta oxå. Ja, ja, man lever ju bara en gång eller hur! Sen är jag ju snart färdig med "citronen", bara några hemskt lååånga varv kvar...

10 kommentarer:

Fru Venus sa...

Visst är expediter hemska!! Här SPARKAR dom in mig i skoaffären och drar mig i håret när jag går förbi Alko....Typ ;-)

Tigris Predikantan sa...

Var också i tyg/garnaffären idag men jag köpte det jag skulle och inget mer ... ok, jag är inte den som stickar ... däremot hade jag svårt att avstyra fötterna från att dra mig in i blomaffären *ler*!

Cecilia sa...

Ärligt talat, utanför vissa garnaffärer STÅR de utanför och DRAR in mig... :-)
Fina garner du köpt, får se nu hur jag klarar mig på hemvägen idag, har vägarna förbi Deisys och det är liiite synd om mig,tycker jag. Nog. Typ...

Sunna sa...

Stackare, jag åker dit frivilligt med stor glädje och kastar gladeligen upp slantarna för garn kan jag aldrig få nog av

Anonym sa...

Märkligt brutala expiditer...

Eva sa...

Det är Magi ! fasst man tänkt att inte köpa så nog sjutton ligger nystanen där och bara skriker på en..........

bakom berget sa...

Vilken smart present du hittade på. Nu har han ju verkligen nåt att göra.
Kul att du blev "tvungen" att köpa så fina garner. Men som du säger...man lever ju bara en gång. Man ska ju unna sig det man vill ha. Varför skulle man inte göra det?
Ha en go kväll! Kram Åsa.

messan sa...

Det låter som en perfekt present till pappa!

Garner är så fint...och jag kan nästan se tröjan framför mig...som mamma ska sticka till mig:) Mitt tålamod passar inte med sticknig...tror jag:)
Kramisar messan

Pixi sa...

HAHA!! JA de sista varven på citronen ÄR faktiskt långtråkiga!!kan knappt vänta på att se din klar!!Ha en lovely weekend!!Kram =)

Anette sa...

Vad skönt att veta att dom är lika "elaka" mot dej som dom är mot mej;)