onsdag 28 april 2010

Födelsedagskaffe!

Jag har varit på födelsedagskaffe och kom precis hem. Så himmelens långt har jag inte gått för Anette bor här i huset fast på första våningen. Även Anettes bror och mamma och pappa var där för att fira henne. Jag hade köpt en liten ljuslykta till henne:


Anettes mamma hade bakat en alldeles underbar citronpaj som vi hade lite (mycket hade jag) grädde till, hur gott som helst.


Anettes pappa är döv så jag satt och "pratade" med honom eller skrev på lappar vill säga. Han hör ju inte vad vi babblar om och måste ju få reda på vad som sägs. Jag skrev för glatta livet kan jag säga och det blev ett antal blad skrivna!

När alla hade gått hem satt Anette och jag och pratade lite till för vi hinner ju ALDRIG prata med varandra annars ;-)

4 kommentarer:

Darkland sa...

Citronpajen ser himmelsk god ut:) Hurra för Anette som fyller år:) Ha en fin onsdag, kramis från Ågatan:)

Cecilia sa...

Åh, citronpaj..mmm!
Söt ljuslykta!

En häxa på Vift sa...

Pajen ser jättegod ut och ljuslyktan var ju bara sååååååååå söt!

tankar från mitt fönster sa...

Vilken trevlig present! Anette blev säkert glad. Vadkul att ni bor så nära varann!
Ha en skön torsdag!
kram
/Ulla