torsdag 11 februari 2010

En helvetesnatt...

Jag säger bara: JÄKLA BEN!!! Hela natten har dom jävlats med mig. Först kramp och sedan somnade hela bäckenet och oxå benen. Fick inte liv i kroppen alls och så gör det ju så jäkla ont! När jag äntligen vågade ställa mig på benen var klockan fem men då gick jag iallafall upp och fick i mig en oxynorm. Sen sov jag gott till klockan ringde vid 07:20.

Hade en trevlig promenad med hunden idag då en kvinna med en tax som heter Egon följde med på en längre runda ut i skogen. Var så jäkla skönt att få komma ut och känna skogsluft och höra lugnet som finns där ute. Gibson haltade inte ett skit, himmelens bra! Tänkte att nu blir han väl lite trött och glömmer sina tikar en stund... Kan säga att han bevakar varje steg jag tar och gnäller var tredje minut...

Tog sedan ett hett bad och kände hur kroppen mjuknade lite. Man blir jäkla stel av att sitta still när man går lite längre. Känner mig ungefär som jag går på styltor när jag går ur rullen när jag är hemma igen. Får kanske sticka mig knä-värmare för det är där som man fryser mest när man sitter ner. Någon som har "recept" på det?

2 kommentarer:

Mia sa...

Hej renée !!
tack för ditt mejl har inte hunnit läsa ännu ska snart ...Zorro har gjort en TPLO operation pga skadat korsband på vänster bakben,,,stor operation men nu är han på bättringsvägen men det gar varit tufft !! spelar väl ingen roll om den är äkta eller inte man älskar väl sitt djur oavsett ,,,Zorro är inte heller äkta för bägge föräldrarna hade inte stam tavla så det så hihi kram på dig hoppas vi höres snart ikgen

Madeleineslife sa...

Jag har sett dom som har det när dom rider. Just för att man sitter böjd med dom & det blir kallt & ingen cirkulation.
Det ser ut som benvärmare fast något kortare. Tyvärr har jag ju inga mönster men det går kankse att hitta på internet, googla ;)
Men kan tänka mig att du annrs klurar ut något som är van att sticka, som ett par strumpor fast utan häl & tå :P

Lycka till!
Kramis