måndag 2 maj 2011

Total glömska...

Jag börjar verkligen undra hur det står till i min egen knopp ibland... Igår glömde jag skriva på bloggen, skulle göra det innan jag gick och la mig men idag på morgonen ser jag att inte ens datorn var avstängd... Det måste vara akut förvirring eller nåt...

Kanske är det våren... Igår när jag gick på promenad med hunden fick jag nämligen en chock när jag tittade runt i naturen. Såg blommande hägg... Är inte det ALLDELES förtidigt? Sedan såg jag syrén-blomknoppar och då nästa svimmade jag! ALLT bara exploderar fullständigt i naturen, till midsommar kommer det att vara helt kalt med blommor... Fast vad gör väl det, inte kan man stoppa tiden iallafall...

Idag ska jag försöka greja ite här hemma innan jag ger mig iväg till akupunkturen. Detta med rehabilitering är så himla jobbigt, plus att jag börjar förstå att jag är mycket sämre mot vad jag tror att jag är. Det skrämmer mig inte men förvånad blir jag...

Hoppas ni alla snälla människor där ute har en alldeles underbar dag idag... Ta en god kaka eller bulle till kaffet och njut en liten stund, sätt dig i solen och låt strålarna göra lite fräknar på näsan din. Le mot dina medmänniskor och ge en vän en glad komplimang, du får massor tillbaka! Jag ger er alla en STOR kram idag och ler mot er för allt vad jag är värd :-)

12 kommentarer:

Shamrock sa...

Håller med dig. Det känns som om våren kommer så fort att man inte riktigt hinner med den

Mina dagar sa...

Kanske bra att det blir lite kyligare nu för då slår/blommar det lite långsammare så man hinner med!

Tack för kramen:)
Här får du en av mig också...

K
R
A
M

bokrikedom sa...

Kram till dig, ska gå ut och sätta mig på altanen en stund med en kopp kaffe - ett plommonträd blommar precis intill!

Monica sa...

Varm kram till Dig också! Solen lyser här....men det är "attans" såååååå kallt.

ime sa...

Stor kram till dej!

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, ibland undrar man över sig och du är alltså inte ensam om det......
Idag är det så kallt här och det blåser ännu kallare så kanske det stannar upp lite för jag blev också förvånad vid mina rundor i helgen! Det rusar fram.
Agneta kram

UllaJohanna sa...

Översänder ett STORT smile och en jättekram :))!!
Ha det gott idag!!!

Ulrika sa...

Tja, sätta sig i solen blir lite svårt idag. Det är +4 och blåser ordentligt. Svinkallt helt enkelt.
Jag avvaktar nog fikastunden utomhus.

Tiden går fort nu, det visslar bara till så är det full sommar. Och jul kanske?

Ha en skön dag du virrpanna. Det får jag säga eftersom jag är lika virrig, inte pga våren kanske utan pga annat. Jag stängde inte heller av datorn igår kväll, och jag trodde först att den gått sönder när jag skulle sätta på den imorse, men den var ju redan på...

Rosenvante sa...

Stor KRAM till dig också

S sa...

Våren försvan här idag, vi fick vinter igen. Blä.

Hoppas du har en fin dag!
Kram

Anta sa...

STOR KRAM till dej oxå. Här har det blivit kallare så växtligheten har stannat upp en smula

Marie-Louise sa...

Ja det känns som om vi hoppade över våren och fick sommar direkt. Fast idag var det i och för sig attans så kallt här uppe i Stockholm :( så kanske saktar blomningen ner lite här nu. Kram