onsdag 9 mars 2011

Dumma stenar...

Nu när det är vinter (än iallafall) så bildas det ett otäckt lager på marken som kallas is. Denna is är inte bra för folk ramlar likt käglor och bryter både det ena och det andra. För att försöka få folk att inte besöka akutmottagningen gör vaktmästare det enda de kan; de kastar grus på eländet!

Nu är det ju så att det inte är vilket grus som helst, nejdå... Inte är det sandlådefint, vi snackar vassa stora saker som kan få en människa att börja gråta om man går på eländet barfota. Vi människor är ju kanske inte så dumma så vi går barfota men man kan få in eländet i hallen och sedan kliva på det...

Några som INTE har skyddsskor är våra djur... De får gå på detta vassa elände om de ska göra sina behov. Min hund har ju artros i sina tassar vilket gör att de är en aningens ömma... Stackarn vill absolut inte gå på dessa stora vassa saker så han gör ALLT för att slippa. Idag ville han inte gå alls. Jag vände hemmåt och då gick han mitt i vägen för att slippa skiten.

En tröst i det hela är att det snart är vår och då kommer kommun-gubbarna och sopar upp eländet med sina maskiner. Själv ser jag detta sopande som ett tecken på att våren är här på riktigt. Dock är det lite långt dit, speciellt om man får höra att det kanske ska snöa i eftermiddag...

SUCK OCH STÖN... Någon som vill bjuda mig på en resa till Bahamas kanske?

12 kommentarer:

bakom berget sa...

Om du får tag på nån som bjuder, kan du väl fråga om jag oxå får följa med. Jag vill ha värme! KRAAAM.

Agneta sa...

Jag hade hoppats på en vacker solig vårdag här idag, när jag är ledig och allt. Nu snöar det. Och det ska fortsätta.
Men snart så.... våren kommer!

Caja: sa...

ja de stackars tassarna....själv bor jag på landet och har inte de problemen...

Jag hoppar på tåget till Bahamas, absolut!!! Ska vi åka på en gång??? Vi kan väl hoppas att på vägen till flygplatsen kommer det någon som tömmer sin pengapung över oss...

;-D/caja

Helena sa...

Aj, aj för vassa stenar. Eller allt salt dom strör överallt.
Skulle gärna önskat dig en resa till Bahamas, men vad med djuren? Nej, vi får läsa Pernilla Wahlgrens blogg. Thailand 2 veckor i januari. 10 dagar i Spanien i februari... Ack ja.

Fru Gårman sa...

Det där kruset är inte kul nej. Men jag är glad över att de inte saltar. Salt är rena döden för små hundtassar.

Anonym sa...

Jag blir också vansinnig på detta grus. Som Du säger så får man in eländet i hallen. Jag bor en trappa upp men får in det i alla fall. Det gör vansinnigt ont om man är barfota och råkar stiga på dessa stenar. Jag går för det mesta utan strumpor och skor inomhus. Stackars Gibson det måste verkligen göra ont i hans artrostassar.
Margit(maxelonia)

Sunna sa...

Bahamas låter super, jag följer med. Känns som om man verkligen behöver sol nu, Tack för awarden, mr snygg väcker uppmärksamhet överallt

UllaJohanna sa...

Här snöar nu :(... Jisses, så trött man blir!! Det blir nog gruppresa till Bahamas, förstår jag *skrattar*....

Kram!!

Madlar sa...

Följer gärna med som sällskapsdam, kan både sjunga, läsa högt och spela kort :)

Janeth sa...

Här vräker det ner snö och jag grinar åt eländet snart!
I vår kommun sandar de fan inte i onödan och det är hur många som helst som har brutit nån skelettdel. Där de väl sandar är det dessa vassa stenar som du skriver om!
Nu vill jag ha VÅR!
Kram Janeth

Pia sa...

Ja-a, jag har aldrig förstått mig på "grusandet". Det är lika svårt att gå på de rullande ärterna, som på den hala isen! Och vassa är de ju, stackars våra fyrfotingar...

Hoppas det lättar i dina tugg/kind muskler!

Kramis Pia

Fru Venus sa...

Jag bjuder bara jag vinner på Lotto först! :-)