söndag 12 september 2010

Flugorna som söp sig till döds!

Ibland har jag faktiskt mina ljusa stunder! Visst mår jag just nu SKIT men jag har faktiskt gjort en studie som kan rädda många från att få ett hjärnsläpp.

Detta har hänt: Mitt kära barn lämnade en nektarinkärna i sitt rum och följden blev en invasion av bananflugor...

Detta är studien: Jag tog två vinglas (varför kan man ju undra...), ett med vin plus en droppe diskmedel i och det andra ättika med en droppe diskmedel i... Glasen ställdes i ett fönster där dom jäkla rackarna höll till...

Slutsats: Gissa vad dom gillade??? VINET så klart! Räknade 39 döda flugor i vinet och 0 döda flugor i ättikan. På bara ett dygn hade vinet alltså tagit död på bananflugorna!

Det kanske bär er emot att slösa ett halvt glas vin på dessa jäkla flygfän men jag lovar er att det är det värt!

8 kommentarer:

Kaffe och Mazarin sa...

Jag blandar diskmedel med vinäger.Tycker det funkar bra.:)Men vinet ja det ska testas!:)Ha en skön dag!Kramiz..

Pia sa...

Tack för dyrvärda tippset!!! Min dotter la försiktigt ett lock på glaset, där hon hade saft; resultatet HELA 3 döda. GRRR! Nu skall jag prova på vin, om jag får öppna en flaska (infen dricker vin, men ändå får man ej heller slänga bort dom)!!

Ha en bra ny vecka!!!!

Kraam/Pia

Unknown sa...

En sån fest! :-)))

Det är jobbigt med såna där flugor, måtte man inte födas till en i nästa liv ;*)

Vad härligt att du har humorn, även om du mår skit just nu som du säger. Jag brukar också försöka att fnissa mycket :-)

Kram från Eva

Tigris Predikantan sa...

Alkoholiserade flugor?
:)

Anonym sa...

Jo men när jag tänker efter så när man har ett glas rött vin ute så nog ligger det alltid en liten fluga i glaset när man ska ta en klunk.

Dem gillar nog vin, riktiga fyllesvin :D

/Nikap

Osloskånskan sa...

Tror dig!

miaring sa...

Hmmm, hur lika är vi människor och bananflugor, egentligen? Om jag får välja mellan rödvin och ättika? Rödvin, alla gånger!! Hoppas att du mår bättre snart, kram Mia

Cecilia sa...

Jag har också (råkat!) prova detta! En slatt vin blev kvar i ett glas på diskbänken...