söndag 14 mars 2010

Jag råkade stanna upp...


Inte meningen alls men någon film bidde det inte! Nix, pix... Det bidde en bok istället. Har nu läst ut boken "Skräckens hus" som handlar om den mest elake man som har funnits/finns nämligen Josef Fritzl...

Bara att se honom på bilden här gör att jag får rysningar! Fy fan att låsa in sin egen dotter i 24 år i ett sketet, litet, mögligt och unket fängelse som inte ens hade fönster. Till råga på allt vålföra sig på henne, få 7 barn med henne (varav ett dog) och tycka att man är helt normal? Man låser alltså in barn som är lite busiga... Då hade jag nog varit inlåst för länge sedan...

Jag har svårt att tro att man är frisk i huvudet när man gör något så hemskt! Nu kommer jag faktiskt inte ihåg vad som hände sedan för boken slutar innan Fritzl får sin dom. Det får nog bli ett besök på google och försöka få ihop historien som följde efteråt.

Om ni inte har läst boken så kan jag rekomendera den av en anledning: Vi får aldrig glömma bort att sådana här "monster" som Fritzl kan finnas lite varstans...

(bilden är lånad från google)

3 kommentarer:

messan sa...

Usch, vad otäckt det är! Jag läser en massa böcker och jag ska nog läsa den en vacker dag också...just nu känns den alltför läskig. Får liksom kalla kårar på ryggraden.
Kramar

messan sa...

Mitt svar blir nog att jag tror vilken av låtarna vi än skickar så hamnar vi nog i mitten nånstans. Vi har så olika smak gentemot de flesta länder som deltar i tävlingen.
Vilken var din favorit?

EDSmamman sa...

Ja fy vilken hemsk människa... hur kan man bli så elak???